شاید شما در اطراف خود کسانی رو دیده باشید که دچار یک بیماری خاص در دهان خود باشند که به آفت دهان می گن. این بیماری در اثر یک ویروس ایجاد میشه و باعث میشه روی لب ها یا لثه یک یا چند زخم دردناک بوجود بیاد و حدود یک الی دو هفته شخص رو آزار بده. بعدشم مثل این سیگاری ها که سیگار بعدیشون با ته سیگار قبلی روشن می کنن می بینه که تازه هنوز یکیش خوب نشده یکی دیگه داره شروع می شه. متاسفانه خیلی این زخم ها دردناکن. من به شخصه مدت 10 سال با این بیماری درگیر بودم و انواع دارو ها رو امتحان کردم و هیچکدوم اثر نکرد. البته برخی از دکترهای عزیز هم آب پاکی رو می ریختن رو دستم و می گفتن درمان نداره چون ویروسش تغییر شکل میده. برخی دیگه از دکترها هم می گفتن باید از خوردن خوراکی های تیز پرهیز کنی، یه عده شون هم گفتن این بیماری به علت استرس ایجاد میشه. و در پایان برخی گفتن سیستم دفاعیت به بدنت حمله می کنه، به نحوی خود ایمنی داری. به هر حال هرکار کردم این ها درست نشد که نشد.

یه روز یکی از خانم های همسایه وقتی درباره آفت من با خانمم صحبت کرده بود به خانم گفته بود که قره قروت برای درمان آفت خوبه. منم که انواع دارو های پیشرفته و غیر پیشرفته و سنتی و غیره مثل میترکس و جوش شیرین و تتراسایکلین و  چیزهای دیگر رو امتحان کرده بودم از اثرش نامید بود برای همین حرفشو قبول نکردم. اما یه روز همین طوری به یه آفتی برخوردم و گفتم یه نفر گفته قره قروت خوبه. جالبه چند وقت بعد دیدمش می گفت واقعا نجات پیدا کردم. منم مشتاق شدم امتحانش کنم و جالبه که منم نتیجه گرفتم. حیفم اومد این تجربه رو در اختیار دیگران قرار ندم.

طریقه استفادشم اینطور بود که هر شب قبل از خواب مقداری قره قروت رو تو دهانم به جاهایی که احتمال می دادم آفت بزنه می زدم. امیدوارم سالم باشید و به قول معروف تنتون محتاج ناز طبیبان نشوه